Når du er tilbage på sporet – om at lære at håndtere egne tanker og undgå stress.

af | 30. jan 2018 | Artikler

Din historie – Januar 2018

 

Igennem en periode, har jeg arbejdet målrettet med MINDStrain metoden. Både relateret til kurser i at forebygge stress og i særdeleshed som MINDStrain Coach, med at hjælpe mennesker med komme tilbage på sporet.

Herunder finder du “Din Historie” som er en skildring af en kvindes oplevelse med MINDStrain metoden og med Stress i den negative og begrænsende form. Skildringen er anonym, hvilket var en forudsætning for at skildringen kunne vises offentligt. En forudsætning som jeg fuldt ud accepterer med udgangspunkt i, at Stress (beklageligvis) for mange fortsat er tabu belagt. Jeg ved hvem kvinden er og jeg ved at hun har det markant bedre og at hun nu er i stand til, for altid, at håndtere sig selv og sine egne tanker og dermed undgå stress i den negative og begrænsende version.

Herunder en klients egen fortælling om oplevelserne med MINDStrain metoden.

Hvordan var det at være dig lige FØR du mødte MINDStrain metoden og mig? Det var hårdt, da jeg var enormt træt og tung i hovedet.

Hvad oplevede du det første møde vi havde? Jeg fik et super simpelt redskab, som var let at forstå, visualisere og anvende – og et redskab som VIRKEDE MED DET SAMME.

Hvad var det der gjorde, at du undlod at lade dig sygemelde? Er personligt af den overbevisning, at der skulle mere til at melde mig syg end hvad jeg havde været ude for (det var jo “kun” i hovedet at “sygdommen” sad), men hvis jeg ikke havde modtaget coachingen, var jeg blevet nødt til at melde mig syg, da jeg var for træt i mit hoved til at kunne være 100% fokuseret på arbejde og familie.

Hvad var det der gjorde, at du undlod at tage stilling til at skifte job? Havde læst, at man ikke skal tage beslutninger af større karakter, hvis man ikke er 100% i balance.

Hvordan havde du det EFTER vores første møde? Meget lettet! Dejligt at nogen forstod mig – og kunne hjælpe mig videre derfra hvor jeg var. Havde ikke regnet med, at jeg ville opleve en effekt efter første møde.

Hvordan er det at være dig EFTER at du har mødt MINDStrain metoden, ”øvelserne” og mig? Jeg bruger og taler meget om de enkelte metoder/øvelser – der går ikke én dag uden at mindst én af øvelserne popper op i en situation, som jeg står i – og som hjælper mig med at forblive rolig og fattet.

Hvad tænker du har gjort den største forskel for dig? Det er svært at sige, HVILKEN én af metoderne, som har gjort mest for mig. Lige da jeg begyndte på coachingen var det mest “lænestolen”, som var i fokus. Nu er det faktisk mest “vilkår/problematisering af vilkår”, som bruges ret ofte. SKAL dog sørge for at øve “lænestolen”, da den er SUPER vigtig, når jeg står i pressede situationer.

Hvordan oplever du din evne til at håndtere dine egne tanker, fremadrettet? Jeg kan stadig være en smule bekymret for, om jeg kan “overbevise” mig selv om, at metoderne virker i HELT EKSTREMT pressede perioder, hvor jeg ikke får nok søvn til at min hjerne virker helt optimalt. Årsagen til denne bekymring er det forholdsvis korte coaching forløb. Men som vi snakkede om, så skal jeg bare sørge for at lave øvelserne med f.eks. lænestolen ofte, så det bliver en naturlig del af mig.

Hvorfor var det ikke lige meget at du mødte MINDStrain metoden og mig? Jeg tænker, at jeg måske endnu ikke var kommet SÅ langt på SÅ kort tid. Jeg er meget glad for at have haft dig, som coach, da du virkelig LYTTEDE til, hvad jeg sagde – og fik filtret de lange talestrømme ud til noget, som du kunne “behandle”. Er meget imponeret over din evne til at lytte efter det væsentlige – og stadig være nærværende. MANGE, MANGE tak for al din hjælp og nærvær! Håber at I på én eller anden måde kan udbrede metoden endnu mere, så mange flere kan blive hjulpet!

Det er mit ønske for dig og alle andre, at du ALDRIG må opleve stress i den negative og begrænsende version. Det er ligeledes mit ønske for dig og alle andre, at hvis det skulle ske alligevel, så ræk ud for at få hjælp uanset hvor svært du måtte synes det er. Det er altid det første skridt der er det sværeste – og det vigtigste.

Stress er en mental og fysisk tilstand, som vi skal kunne være i, vi skal blot selv kunne vælge og kontrollere, hvornår vi vælger at være i netop den tilstand. 😉

Tag en fantastisk dag.

Claus

Share This