Hvor meget tid bruger du dagligt, på forandring og udvikling af din virksomhed?

Hvis ikke I bliver bedre, holder I så op med at være gode?

Er manglende udvikling det samme som tilbagegang?

Alle resultater i den virkelige verden, startede oprindeligt som en tanke! Derfor kan det være virkelig vigtigt løbende, at gøre sig tanker om, hvilke resultater vil jeg med min virksomhed, skabe i de kommende år? Det er min erfaring, at tankerne er der hos rigtig mange og at det samtidig, kun er få, der prioriterer, at omsætte tankerne til handling.

De mennesker og virksomheder, der er mest fleksible, har den højeste sandsynlighed, for at nå de resultater, de ønsker! Virksomhedsudvikling behøver ikke alene, at fokusere på, at skulle revolutionere verden, det er helt okay, at gøre et par mellemregninger, inden du når dertil.

Det at videreudvikle, en allerede eksisterende virksomhed, til at gribe muligheder nu, eller i fremtiden, giver rigtig god mening. Hvis du ved hvad du/I er gode til, i din virksomhed og hvad du/I gerne vil være bedre til, så er du tættere på end du tror. Nu mangler du blot at tage det første skridt.

Digitalisering sker med hastige skridt, hvor langt er du, hvor vil du gerne hen og hvor langt vil du gå?

Der er fremtidsforskere der mener, at ved udgangen af 2016, der var 90 % af al data som mennesker nogen sinde har skabt, genereret i perioden 2 år tidligere. Det er svært at forestille sig og var med sikkerhed aldrig sket, uden den teknologi og datakraft, vi oplever i dag.

Der er rigeligt at gøre og det handler nok faktisk mere om at vælge til og vælge fra. Samt at eksekvere på det der er valgt til.

Disruption fremlægges ofte som noget der mest af alt minder om ”ulven-kommer”.

Jeg tænker, at disruption sådan set altid har eksisteret og rummer mange muligheder, for dem der tør gribe dem. I et marked, hvor der er indtjeningsmuligheder, vil der ofte være mere end én aktør. Hvis kunderne hos én aktør oplever, at der er noget i den samlede kundeoplevelse, der ”skurrer”, så leder de efter et alternativ. Hvis én anden aktør i markedet, kan levere en kundeoplevelse, hvor der ikke er noget der ”skurrer”, så søger kunderne derhen.

Uber

Uber tilbyder kunderne alternative løsninger, på 2 elementer der ”skurrer” hos transportkunder.

  1. Det er meget lettere at bestille en vogn via Uber end via de traditionelle udbydere.
  2. Du har betalt, når du stiger ud af vognen. 

Netflix

Netflix tilbyder kunder alternative løsninger, på 2 elementer der ”skurrer” hos film elskere.

  1. Alle film er altid tilgængelige.
  2. Du skal ikke aflevere filmen til et bestemt tidspunkt.

Spotify

Spotify tilbyder kunder alternative løsninger, på 3 elementer der ”skurrer” hos musik entusiaster.

  1. Du behøver ikke købe hele albummet, hvis du reelt kun kan lide 2 af sangene.
  2. Du har adgang til alle ”dine” sange overalt, når som helst.
  3. Du kan mikse alle ”dine” favoritkunstnere og sange på kryds og tværs.

Er der en sammenhæng mellem innovation og disruption? Måske. Jeg tænker at de der disrupter er innovative, men ikke alle der er innovative skaber disruption.

Jeg har igennem mange år, arbejdet med udvikling og innovation. I de senere år, også rigtig meget med digitalisering og disruption. Jeg har processerne, principperne, procedurerne og strukturen. Det er lige til at gå til og frem for alt, sikrer de eksekvering – forandring og forankring. Så hvis du gerne vil videre, med de tanker, du har om udvikling af din virksomhed? Så har jeg værktøjerne, relevant viden og tiden til det.

w

Ræk hånden ud…

Ring, skriv en mail, send en SMS, en brevdue eller røgsignaler – gør blot noget – tag det første skridt – dét er altid det sværeste og samtidig det vigtigste – forandring starter hos dig!

Besøg mig også her

          

Share This